SLIDER

Olej rycynowy

O olejach na blogach ostatnio bardzo szumnie wszyscy piszą. Gorsze nie będziemy- a co!:)

A tak na poważnie, to chcę się z Wami podzielić garścią informacji na temat tego oleju. Naszło mnie jakoś na wtarcie go w głowę, co robię zazwyczaj niechętnie - nie lubię tego zapachu, nie lubię jego "tłustości". I tak siedząc z workiem na głowie zaczęłam przeszukiwać sieć, głodna informacji na temat znanego wszystkim oleju rycynowego.

Co znalazłam? Nie dużo, ale dla mnie wystarczająco.
Olej jest dobry na:

Suchą cerę i zmarszczki.

Stosuje się go w tym przypadku jako okład, a nawilżenie ponoć utrzymuje się nawet po umyciu twarzy.

Włosy.

Po zastosowaniu oleju włosy stają się odrobinę ciemniejsze, łatwiej się rozczesują, wydają się gęstsze, są mocniejsze i lśniące. Końcówki nie rozdwajają się tak szybko, jak zazwyczaj. W internecie dużo jest "przepisów" na przeróżne odżywki, maseczki do włosów z tym olejem jako głównym składnikiem.


Paznokcie.

Stają się mocniejsze, a skórki nawilżone. Paznokcie zanurzać w lekko podgrzanym oleju.


Brwi, rzęsy. 

Stają się mocniejsze i gęstsze. Do wymytego opakowania od tuszu do rzęs wlewamy olej i nakładamy go za pomocą szczoteczki na brwi i rzęsy. Przy regularnym stosowaniu widać efekty.

Dłonie i stopy.

Nakładamy na noc, o poranku nasze dłonie i stopy będą miękkie i nawilżone.




Jak ja używam oleju? Na włosy - nakładam na całą ich długość, albo wcieram w skórę głowy lekko ciepły olej, zawijam włosy workiem, na to ręcznik i tak trzymam godzinkę. Potem zmywam 2-4 razy. Jakie efekty? Odżywione włosy i zdecydowanie mniejszy łupież.

Kiedyś stosowałam olej także na paznokcie, ale nienawidzę tej olejowej tłustości, a żeby było widać efekt trzeba to robić często i regularnie, więc zaniechałam. Na paznokcie mam inne sposoby.




Jakie są Wasze sposoby na zdrowe włosy i paznokcie? Używacie oleju rycynowego? Jeśli tak, to w jaki sposób?


Monika:)




Notka została napisana w oparciu o stronę http://bollywood.pun.pl
Grafiki wykorzystane w tej notce pochodzą z:
kosmetologia.com.pl
zeberka.pl
jeannettede.pinger.pl
groupon.pl
martaanna81.blog.onet.pl

3 komentarze

  1. Ja używam rycyny ale raczej do włosów.. Kiedyś nakładałam też na rzęsy ale zabrakło mi systematyczności.. Olejek jest tani a daje bardzo fajne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja chyba spróbuję z rzęsami:) Tylko czy wytrwam?:)

      Usuń
  2. dziękuję za obserwację! ale się ucieszyłam :)
    olej rycynowy jest super, jak Ci się znudzi stosowanie go na rzęsy to polecam wazelinę ;) też daje super efekt :)

    OdpowiedzUsuń

© Racja pielęgnacja • Theme by Maira G.