SLIDER

Moje konto instagram dostało shadowbana - jak udało mi się go usunąć:)

Może nie jest to jednak tytuł merytoryczny, ale dzięki Anecie z Cosmeticosmos udało mi się usunąć bana - w sensie wciąż to trochę robię, bo mam go zapewne na wielu moich zdjęciach. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak potoczyła się moja historia to zapraszam na dalszą część posta.




Bardzo fajnie cały temat jest opisany na blogu Anety, do którego link znajdziecie <tutaj>.

Czym jest shadowban?

Nie chodzi tutaj o wyłączenie Twojego konta, spokojnie. Chodzi o to, że każda osoba, która NIE JEST Twoim obserwatorem nie będzie widziała Twojego posta, gdy kliknie na dany hashtag. Na przykładzie: gdy mój post ma shadowbana to Ty, jako mój obserwator klikając np. na hashtag #cosmeticchemist zobaczysz mój post, ale już jakaś mega firma PR, która zapłaciłaby mi miliony za publikację jakiegoś zdjęcia, gdy kliknie na ten sam hashtag w poszukiwaniu np. blogerów do współpracy przy opisie składników kosmetycznych, mojego posta już nie zobaczy. Rozumiesz mniej więcej zamysł shadowbana na Instagramie? 

Jak sprawdzić, czy dostałeś shadowbana?

Coś było nie tak, ale nie wiedziałam co. Miałam dużo lajków, troche komentarzy, ale obserwujących tak sobie. I Aneta, która obserwuje moje konto na Instagramie napisała mi wiadomość odnośnie tego, że podejrzewa, że moje posty mają shadowbana. Na jej blogu jest opis kilku sposobów sprawdzania shadowbana, ale nie próbowałam ich. Spróbowałam inaczej - wypróbowałam darmowe narzędzie Tribber <link>, które analizuje 10 Twoich ostatnich postów. I tak oto wyglądało moje konto:



No panika na maxa! I teraz weź człowieku bądź mądry - jesteś chemikiem a nie masterem social mediowej potęgi. Z pomocą przyszła mi Aneta!

Za co dostałam shadowbana?

Pierwsze co sprawdziłam to wszystkie hashtagi - jeśli użyjesz zakazanego przez Instagram hashtaga, którym o dziwo jest np. #beautyblogger (!) to instagram automatycznie daje Ci shadowbana. Ale ja zawsze tego pilnowałam, bo gdzieś wyczytałam sprawę z zakazanymi hastagami. Bardzo dużą listę takich hashtagów znajdziesz <tutaj>.
Aneta podpowiedziała mi, że stosuję inny zabieg, który nie jest ostatnio dobrze postrzegany przez Instagram - dodaję komentarze w komentarzu, a nie w poście. No tak radziło kilka osób na szkoleniach z Instagrama, no to tak robiłam:) Gdy ręcznie edytowałam wszystko okazało się, że stan moich postów automatycznie się zmienił:


I zaczęło automatycznie na bieżąco przybywać mi serduszek od nowych osób! I nowych followersów. Nie jest to drastyczna lawina, ale coś tam jest;) Także ja sobie tak poradziłam z moim shadowbanem. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat poczytajcie te artykuły:


Dajcie znać, czy sprawdziłyście swoje konta Instagram pod kątem shadowban i czy Was też dopadł ten Instagramowy zakaz;)




5 komentarzy

  1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc i mój post się znowu przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie bardzo rozumiem politykę tego serwisu. Według mnie powinni skupić się na hasztagach, które są obraźliwe, zawierają w sobie niestosowne słowa itp.
    Sprawdziłam swoje konto i u mnie np wskazało #wyżej. Nie zmieniałam już tego bo nie widzę w tym sensu, trudno, dotrę tylko do wybranych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaje bardziej, że tu chodzi o polskie znaki, ale to chyba dziwna polityka tej strony - co do samego instagrama, to nie wiem, nie mam zdania:) Ale sam serwis lubię:)

      Usuń
  3. Coś mi w tej stronie nie gra, ban jest za polskie znaki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś jest z tymi polskimi znakami:) Mi też wywalało:) Ale nawet jeśli to ich problem (w sensie aplikacji) to wydaje mi się, że jest to dość proste i szybkie narzędzie do sprawdzenia całości posta:)

      Usuń

© Racja pielęgnacja • Theme by Maira G.